Výberové konanie na riaditeľa/riaditeľku CMŠ sv. Imricha s vyučovacím jazykom maďarským v Štúrove – zverejnenie                                                       

Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Nitra, ako zriaďovateľ školy, zastúpená štatutárnym zástupcom Mons. Viliamom Judákom, nitrianskym biskupom a ním povereným riaditeľom Diecézneho školského úradu ThDr. Martinom Michalíčkom, PhD., v zmysle § 4 ods. 1 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene  a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v súlade s § 5 ods. 3 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone prác vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov a podľa III. Hlavy Predpisov všeobecného poriadku pre katolícke školy a katolícke školské zariadenia Nitrianskej diecézy Prot. č. 850/2023 zo dňa 01.12.2023,

vyhlasuje

výberové konanie na obsadenie funkcie riaditeľa/riaditeľky 

Cirkevnej materskej školy sv. Imricha s vyučovacím jazykom maďarským – Szent Imre Egyházi Óvoda,

                                                     Družstevný rad 22, 943 01 Štúrovo                                                       

 

Kvalifikačné požiadavky:

  • kvalifikačné predpoklady na výkon pracovnej činnosti v príslušnej kategórii a podkategórii pedagogického zamestnanca v súlade s § 10 ods. 1, § 11 a § 12 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a podľa Vyhlášky MŠVVaŠ SR č. 173/2023 Z. z. o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov,
  • splnenie podmienok podľa § 39 ods. 3 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  • najmenej päť rokov výkonu pedagogickej činnosti v zmysle § 3 ods. 5 zákona 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákon v znení neskorších predpisov (ku dňu uskutočnenia výberového konania),
  • občianska bezúhonnosť, podľa §15 ods. 1 zákona č. 138/2019,
  • zdravotná spôsobilosť na výkon funkcie podľa §16 ods. 1 a 2 zákona č. 138/2019,
  • ovládanie štátneho jazyka, podľa §17 ods. 1 a 2 zákona č. 138/2019,
  • ovládanie maďarského jazyka slovom a písmom.

 Osobnostné predpoklady:

  • ovládanie všeobecne záväzných právnych predpisov pre oblasť regionálneho školstva,
  • ovládanie legislatívy pre oblasť výkonu štátnej správy v školstve a školskej samosprávy, osobitne pre oblasť materských škôl,
  • ovládanie cirkevnej legislatívy platnej pre katolícke školy a školské zariadenia,
  • znalosť legislatívy v pracovnoprávnych vzťahov, riadiace schopnosti a skúsenosti,
  • ochota a schopnosť utvárať dobré a pokojné pracovné prostredie pre všetkých zamestnancov školy, schopnosť a ochota pracovať tímovo,
  • dobré vyjadrovacie schopnosti, presnosť a zodpovednosť,
  • schopnosť vychovávať žiakov materskej školy v kresťanskom duchu,
  • osobný život v súlade s katolíckou vierou a katolíckymi morálnymi zásadami,
  • základná znalosť cirkevných dokumentov z oblasti kresťanskej výchovy.

 

Ďalšie požiadavky:

  • predloženie „Návrhu koncepcie rozvoja materskej školy“ – návrh koncepcie rozvoja materskej školy sa predkladá v písomnej forme, v odporúčanom rozsahu 4-5 normostrán (1 normostrana – 1800 znakov) so zohľadnením charakteru materskej školy a musí spĺňať nasledujúce požiadavky po obsahovej a formálnej stránke.

 

Požadovaná štruktúra koncepcie rozvoja školy po formálnej stránke:

  • a) úvod,
  • b) zameranie koncepcie rozvoja školy,
  • c) analýza súčasného stavu s použitím napr. SWOT analýzy (silné stránky, slabé stránky, príležitosti, ohrozenia),
  • d) ciele koncepcie rozvoja školy,
  • e) akčný plán realizácie s návrhom aktivít, časového harmonogramu, zdrojov financovania, príp. náhradných riešení,
  • f) spôsob hodnotenia plnenia koncepcie ako celku a po jednotlivých etapách, resp. častiach,
  • g) očakávaný prínos realizácie koncepcie rozvoja školy,
  • h) záver.

Po obsahovej stránke musí byť koncepcia zrozumiteľná a realizovateľná.

 

Zoznam požadovaných dokumentov:

  1. písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s presnou adresou doručovania písomnosti a telefonický kontakt,
  2. profesijný štruktúrovaný životopis,
  3. overené doklady o dosiahnutom vzdelaní (doklad o dosiahnutom stupni vzdelania, vrátane vysvedčenia o štátnych skúškach, dokladu o znalosti štátneho jazyka – napr. maturitné vysvedčenie s vyznačením maturitného predmetu Slovenský jazyk),
  4. odpis z registra trestov, prípadne čestné vyhlásenie o bezúhonnosti do doby preukázania sa odpisom z registra trestov (podľa § 15 ods. 1 a §15a ods. 7 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov),
  5. potvrdenie o dĺžke výkonu pracovnej činnosti vydané každým predchádzajúcim zamestnávateľom, u ktorého bola vykonávaná pracovná činnosť pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca, resp. iný doklad, ktorým uchádzač preukáže požadovanú dĺžku pedagogickej činnosti alebo odbornej činnosti so stručným popisom pracovných činností v zmysle § 3 ods. 5 zákona 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  6. lekárske potvrdenie o telesnej a duševnej spôsobilosti na výkon činnosti riaditeľa školy (nie staršie ako jeden mesiac),
  7. návrh koncepcie rozvoja školy (viď ďalšie požiadavky),
  8. aktuálny krstný list s vyznačením prijatia sviatosti birmovania, sviatosti manželstva, resp. sobášny list (dobrovoľné),
  9. odporúčanie vlastného farára v súlade s Kán. 107 CIC (Kódexu kánonického práva),
  10. písomný súhlas so spracovaním a použitím osobných údajov na účely výberového konania v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov,
  11. čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvádzaných v prílohe žiadosti.

Platové podmienky sú určené v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

SPÔSOB PODANIA ŽIADOSTI S OSTATNÝMI DOKUMENTMI:

Uchádzači zašlú písomné žiadosti spolu s uvedenými požadovanými dokladmi v zalepenej obálke s označením na prednej strane vľavo: „VÝBEROVÉ KONANIE – RIADITEĽ/RIADITEĽKA – Cirkevnej materskej školy sv. Imricha s vyučovacím jazykom maďarským – Szent Imre Egyházi Óvoda, Štúrovo – NEOTVÁRAŤ“,   alebo ich doručia osobne najneskôr  do 5. novembra 2024 na adresu:

Rímskokatolícka cirkev Biskupstvo Nitra

Diecézny školský úrad

Námestie Jána Pavla II č. 7

  1. O. Box 46 A

950 50 Nitra

Rozhodujúcim je dátum podania na poštovej pečiatke resp. prezentačnej pečiatke biskupstva.

ThDr. Martin Michalíček, PhD.

riaditeľ

Diecézneho školského úradu